Opdrachten voor de mediatafels

Tafel 1. Facebook

  • Meer gerichte reclames: zoals reclame over politieke partijen of goede doelen.
  • Locatie filters voorbij je foto’s.

 

Tafel 3. Opdracht Televisie

Verzin een nieuw succesvol jongerenkanaal:

Youtube account met video’s die zijn gemaakt door jongeren voor jongeren. Onderwerpen zijn hedendaagse problemen: geld, problemen van andere landen, politiek, toekomst en de banenmarkt. Er worden discussies gevoerd over de onderwerpen en mensen krijgen de kans om ook echt er over mee te praten en de jongeren krijgen daarom ook de kans om in de video’s te komen.

Tafel 4. Opdracht Reclame

Verzin een (multimediale) manier om het drankje te promoten:

Kokoscola heeft een reclamecampagne dat zich focust op bekende mensen. Calvin Klein deed het ook zo: de ondergoedsetjes werden zo populair omdat iedereen het droeg op Instagram: filmsterren, (instagram)modellen en zangeressen. Dat gaan wij ook doen.

Deze bekende mensen plaatsen leuke en originele foto’s waarin zij de Kokoscola drinken op hun social media. Deze leuke en originele foto’s zullen overal te vinden zijn: in tijdschriften, op bushokjes en op billboards. Er worden ook reclamespotjes gemaakt met deze bekende mensen.

De sfeer die word gebruikt moet heel zomers overkomen.