Zintuigen prikkelen kunnen op deze manieren:

Ruiken:

 

Als ik aan ruikende winkels moet denken denk ik vrijwel gelijk aan de Hollister, de Abercrombie and Fitch en de Lush. Bij de Hollister en Abercrombie and Fitch ruikt het altijd heel erg naar de parfums die ze verkopen. Volgens mij gaat daar echt een flesje per dag door heen. De geur is wel lekker maar het is altijd te heftig en dat vind ik altijd iets te overbodig. Bij de Lush is dat zowat niet te voorkomen. Want alle producten die daar liggen ruiken altijd al heel erg. Ook denk ik toch wel dat zij ook 'de Hollister en Abercrombie and Fitch manier' gebruiken. Want je ruikt de lush altijd al een paar meter voordat je bij de winkel bent. 

Proeven:

Je kan vaak nieuwe producten proeven in de supermarkt. Dit doen zij om het product te verkopen en je over te halen dat het lekker is en dat je het daarom gaat kopen Dit gebeurd ook altijd bij de kaasboer.  Er staan altijd wel bakjes met blokjes kaas er in, zodat je kan proeven.

Horen:

Horen is een manier in winkels om voor een bepaalde sfeer te zorgen. Zo heeft bijvoorbeeld de Urban Outfitters onbekende en een beetje vage muziek. Dit past goed bij de doelgroep.  Bij de Abercrombie and Fitch is de muziek heel hard en juist heel mainstream en dat vinden veel mensen juist vervelend en dat vind ik een manier van juist slecht op je doelgroep letten. De doelgroep is dan wel vooral jongeren maar die jongeren komen daar juist meestal met hun ouders omdat die betalen. 

Zien:

In winkels kunnen video's afgespeeld op schermen die in de winkels hangen. Dit zijn vaak hippe reclame voor die winkel. Ook sommige reclameborden buiten spelen deze af. Thuis  zie je ook heel veel reclame op tv. In reclameblokken, maar ook in series en films wordt reclame gemaakt.

Maak jouw eigen website met JouwWeb